Facebook Youtube Szybki kontakt

Automatyzacja magazynowania i kompletacji w e-commerce.

Handel elektroniczny stał się znaczną częścią codziennych zarówno indywidualnych, jak i hurtowych zakupów.  Ale sukces e-commerce trwa tak długo, jak długo spełnia obietnicę szybkich, niezawodnych i bezpiecznych dostaw. Te gwarancje pomogą spełnić automatyczne regały magazynowe Rotomat i Lean-Lift.

Magazyn e-commerce

Magazyn e-commerce musi być przede wszystkim wydajny logistycznie, redukując do minimum czas pomiędzy otrzymaniem zamówienia przez konsumenta a dostarczeniem go przez sprzedawcę. Klienci wymagają, aby dostawy docierały w coraz krótszych terminach, oczekują otrzymania zamówienia tego samego dnia lub w określonych wcześniej dniach i godzinach. Niezależnie od przyjętej strategii logistycznej:  obsługi zamówień bezpośrednio ze sklepu czy posiadanego magazynu centralnego, oferowanej koncepcji Click & Collect czy całkowitego oddzielenia sprzedaży od logistyki w formule drop-shippingu, wykorzystanie automatycznych systemów magazynowania zapewni radykalne ograniczenie przestojów i straty wynikające z braku materiałów oraz szybkie i bezbłędne dostawy.

Galeria

Projekt bez tytułu(7)

Jak szybko i bezbłędnie realizować zadania w e-commerce? Regały automatyczne Rotomat i Lean-Lift.

–  Zintegrowanie systemów zarządzania magazynem z systemem regału to stan permanentnej inwentaryzacji. Wiedza o liczbie i lokalizacji pozycji magazynowych, głównych danych artykułów, okresie przechowywania, numerach partii itp. przekłada się na utrzymanie odpowiednich stanów magazynowych pozwalających na płynność dostaw

– Maksymalne wykorzystanie pionowej przestrzeni to oszczędność kosztów magazynowania

– Możliwość umieszczenia okien dostępowych na różnych kondygnacjach i praca na kilku oknach jednocześnie to maksymalne wykorzystanie potencjału regału oraz szybka kompletacja

– Wykorzystanie systemu pick-by-light  do wsparcia kompletacji -wskazanie dokładnej lokalizacji danego towaru w regale, ilości sztuk do pobrania, lokalizacji pojemnika do wydania – minimalizuje błędy

Towary składowane w pojemnikach, przegrodach, szufladach itp. które podjeżdżają na ergonomiczną dla operatora wysokość to łatwy dostęp do każdej pojedynczej sztuki towaru.

miniload układnica magazyn kompletacja pudełek (7)
Logistikzentrum der Stahlgruber GmbH von TGW am 27.07.2017 in Sulzbach-Rosenberg, Bayern, Deutschland.
stratus miniload ukladnica kompletacja

Case Studies w branży e-commerce

e-commerce (10)

CASE STUDY - BJ Logistics

magazyn sklepów online

Profil: Magazyn e-commerce
Rozwiązanie: 4 regały LEAN-LIFT z dwoma oknami dostępowymi
Zastosowanie: magazyn wysyłkowy towarów dla branży farmaceutycznej, odzieżowej i przemysłowej

Co zyskał BJ Logistics?

–  tylko 4 regały i aż 100 000 artykułów z branży farmaceutycznej, tekstylnej i przemysłowej
maksymalne wykorzystanie wysokości – dwa punkty dostępu i równoległa praca na dwóch kondygnacjach
łatwe uzupełnianie zapasów oraz szybka kompletacja – wskaźniki przedziałów pokazują lokalizację towaru i pojemnik do uzupełnienia

BJ Logistics to zewnętrzny magazyn dla klientów z branży farmaceutycznej, odzieżowej i przemysłowej. W 4 regałach windowych Lean-Lift magazynuje 5 tysięcy indeksów (łącznie ponad 100 000 różnorodnych towarów!). Aby maksymalnie wykorzystać potencjał 6 metrów wysokości magazynu oraz zredukować możliwe przestoje w 3 regałach wykonano po dwa okna dostępowe, z możliwością równoległej pracy na obu piętrach. 

Punkty dostępu na wyższych piętrach magazynu są wykorzystywane do bieżącego uzupełniania towarów, w tym samym czasie pracownicy na parterze mogą pobierać artykuły potrzebne do realizacji zamówień. Dla usprawnienia i zapewnienia bezbłędnej kompletacji system wykorzystuje technologię pick-by-light- diody na ladzie regału wskazują dokładnie miejsce pobrania i uzupełnienia towaru. Dodatkowe ekrany umieszczone nad oknem dostępowym wyświetlają layout rozmieszczenia pojemników z towarem.

Łatwa i szybka integracja w sieci IT

System zarządzania magazynem BJ Logistic zintegrowano z systemem regału.  Wszystkie dane dotyczące poziomów zapasów i miejsc składowania artykułów znajdują się w systemie nadrzędnym.  Pracownicy za pomocą skanerów kodów kreskowych potwierdzają zakończone operacje kompletacji i uzupełniania. Dane inwentaryzacyjne w systemie ERP są aktualizowane w czasie rzeczywistym natychmiast, gdy pracownicy potwierdzają zakończenie operacji. 

CASE STUDY - HT-Connect

Profil: Dostawca drobnych elementów armatury i hydrauliki
Rozwiązanie: 24 regały LEAN-LIFT z systemem pick-by-light
Zastosowanie: centralny magazyn wysyłkowy elementów metalowych i z tworzyw sztucznych

Dla usprawnienia i zapewnienia bezbłędnej kompletacji system wykorzystuje technologię pick-by-light- diody na ladzie regału wskazują dokładnie miejsce pobrania i uzupełnienia towaru. Dodatkowe ekrany umieszczone nad oknem dostępowym wyświetlają layout rozmieszczenia pojemników z towarem.

Łatwa i szybka integracja w sieci IT

System zarządzania magazynem BJ Logistic zintegrowano z systemem regału.  Wszystkie dane dotyczące poziomów zapasów i miejsc składowania artykułów znajdują się w systemie nadrzędnym.  Pracownicy za pomocą skanerów kodów kreskowych potwierdzają zakończone operacje kompletacji i uzupełniania. Dane inwentaryzacyjne w systemie ERP są aktualizowane w czasie rzeczywistym natychmiast, gdy pracownicy potwierdzają zakończenie operacji. 

HT-Connect to dostawca złączek, zaworów, rur oraz komponentów do nawadniania i zraszaczy, oferujący szeroki asortyment swoich produktów poprzez sklep internetowy. Sprawny i wydajny przepływ towarów  wspierany jest przez 24 regały windowe Lean-Lift, funkcjonujące jako centralny magazyn wysyłkowy. Wykorzystując w pełni wysokość budynku sklep na niewielkiej powierzchni przechowuje aż 10.000 artykułów. Regały zapewniają oszczędzające miejsce składowanie dla 95% wszystkich artykułów oferowanych przez sklep.

Pick-by-light - bezbłędna kompletacja

Po otrzymaniu zamówienia klienta, w firmowym systemie ERP generowane jest zlecenie sprzedaży dla danej transakcji i następnie wysyłane do magazynu.  Skaner kodów kreskowych umieszczony bezpośrednio pod sterownikiem regału służy do rejestracji zamówienia i rozpoczęcia procesu kompletacji. Jeśli zamówienia wymaga zgromadzenia towarów z kilku regałów, windy z kolejnych regałów automatycznie doprowadzą do punktu dostępu właściwe półki z pojemnikami. Wykorzystana w systemie regałów technologia pick-by-light wspiera szybki i bezbłędny proces kompletacji.  Gdy pojemnik dociera do punktu dostępu, pozycja artykułu na pojemniku zostaje wyraźnie oznaczona za pomocą kropki światła. Dodatkowo, na panelu operatorskim pokazywane są stany magazynowe i dokładne położenie towarów. Pobrane z ergonomicznej dla operatora wysokości artykuły trafiają do pojemnika umieszczonego na przenośniku rolkowym, a następnie pudełko ze skompletowanym zamówieniem jest transportowane na linię pakowania i wysyłane do klienta.

CASE STUDY - Sander Vunderink

Profil: Hurtownia materiałów elektrycznych
Rozwiązanie: 4 regały karuzelowe ROTOMAT z funkcją pick-by-light
Zastosowanie: magazyn wysyłkowy drobnych części elektrycznych do skrzynek bezpiecznikowych, kabli, rozdzielnic

Sander Vunderink Elektromaterialien to sklep internetowy oferujący szeroki asortyment artykułów elektrycznych do skrzynek bezpiecznikowych, kabli, systemów przełączników i wiele innych. Sercem centrum dystrybucji są cztery regały karuzelowe Rotomat o wysokości 6 metrów, które funkcjonują jako zautomatyzowane rozwiązanie miniload, w którym przechowywanych jest ponad 2.000 różnych drobnych elementów.

Towar następnego dnia

Sklep gwarantuje, że wszystkie zamówienia złożone przed godziną 17:00 zostaną zrealizowane i dostarczone następnego dnia. Aby dotrzymać tej obietnicy, dla sprawnego procesu kompletacji regały Rotomat zintegrowano z systemem przenośników rolkowych oraz połączono z firmowym systemem zarządzania magazynem. Po uruchomieniu zlecenia kompletacji wszystkie cztery regały transportują potrzebne artykuły do okna dostępowego, zgodnie z listą zamówienia i najkrótszą możliwą drogą. Bezbłędną kompletację wspiera system pick-by-light – pojemnik z zamówionym artykułem jest wskazywany przez diody na ladzie roboczej regału, a dodatkowo na panelu operatorskiego użytkownik otrzymuje informację ile dokładnie sztuk towaru i z którego pojemnika ma pobrać. Po potwierdzeniu pobrania na panelu sterującym, do okna dostępowego podjeżdżają kolejne półki z następnymi artykułami, aż do zakończenia kompletacji. Kilku pracowników na czterech regałach przeprowadza  proces kompletacji jednocześnie, aż gotowe zamówienie trafia do działu wysyłki.

CASE STUDY - Cultura

Profil: Księgarnia i sklep internetowy
Rozwiązanie: regał karuzelowy ROTOMAT
Zastosowanie: magazyn Click&Collect płyt, książek, gier.

Cultura to sieć 80 sklepów detalicznych z książkami, płytami, grami itp. oferująca także zakupy on-line. Regał Rotoma na sali sprzedaży stanowi magazyn zamówionych przez internet artykułów, oferując wygodną dla klienta formułę Click&Collect.

Zamów przez internet, odbierz wygodnie w sklepie

Wyprowadzenie zamówień klientów  do punktu odbioru to nie tylko zwolnienie miejsca składowania w centrum kompletacyjnym ale dzięki temu, że regał karuzelowy wykorzystuje dostępną wysokość pomieszczenia, to także oszczędność miejsca w samym sklepie. Zamówione przez internet towary, skompletowane w magazynie głównym trafiają do szuflad Rotomatu i tam chronione przed światłem, kurzem i niepowołanym dostępem czekają na odbiór klienta. Klienci identyfikują się przy kasie, podają formularz zamówienia, a pracownik pobiera z regału wcześniej przygotowane zamówienie. W ten sposób, oprócz codziennej pracy, można sprawnie i bez konieczności pokonywania dużych odległości realizować rosnącą liczbę zamówień internetowych. Regał zapewnia oszczędność czasu pracownika, a dzięki umiejscowieniu okna dostępowego na wygodnej wysokości gwarantuje ergonomię pracy.

Zapytaj o rozwiązanie dla siebie


*Zapoznałam/em się z Regulaminem i Polityką prywatności.

}
Nasi klienci

Newsletter

Wypełnij formularz, aby otrzymywać newsletter


„Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych, jest ISL Innowacyjne Systemy Logistyczne Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Skrajnej 3b, 31-331 Kraków. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne oraz że przysługują Państwu prawa dostępu do danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Państwa będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji usługi dostarczania newslettera i kontaktu handlowego, a jeśli udzielili Państwo określonych zgód – również na podstawie tych zgód i w celach w ich treści określonych. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Regulaminie i Polityce prywatności. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji pod adresem: info@isl.pl."

Poleć naszą stronę znajomemu

Dziękujemy

Strona została wysłana Twojemu znajomemu

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Nasi specjaliści skontaktują się z Tobą tak szybko, jak to będzie możliwe. Prosimy jeszcze o odpowiedź na jedno pytanie. Tobie zajmie to tylko 10 sekund, a nam ułatwi pracę w przyszłości.

ANKIETA