Marka Logi Tower i Yamazaki Mazak zacieśniają współpracę
Czy w przypadku integracji kontrola odbywa się w czasie rzeczywistym, czy dostęp będzie miała też nasza centrala za granicą?
Regały automatyczne typu Lean-Lift posiadają specjalną aplikację przeznaczoną do integracji z zewnętrznym systemem magazynowym klasy ERP. Aplikacja funkcjonalnie będzie składać się z dwóch części – interfejsu użytkownika przeznaczonego do konfiguracji i inicjowania operacji wykonywanych przez regały (zwana dalej częścią dotyczącą interfejsu PC) oraz części zajmującej się wysyłaniem odpowiednich komend sterujących pracą regałów, która również posiada swój interfejs użytkownika wykorzystując pulpity stanowiące integralną cześć regałów.
Współpraca aplikacji z systemem magazynowym realizowana będzie przy pomocy tabel wymiany danych, do których dostęp będą miały jednocześnie aplikacja system magazynowy przykładowej firmy.
Aplikacja przechowywać będzie informację o miejscach składowania towarów na regałach Lean-Lift, jednak bez ilości przechowywanego towaru. Na jednej półce mogą znajdować się towary o opakowaniach jednego typu. Po umieszczeniu na półce pierwszego towaru, zostanie wyznaczona siatka dopuszczalnych miejsc składowania na tej półce, a rozmiar pojedynczego miejsca będzie wyznaczony na podstawie klasy wielkości pierwszego opakowania. Istnieje również możliwość definiowania półek na „stałe” i wówczas półki mogą mieć różne klasy wielkości wg. zdefiniowania. Półki te są zdefiniowane klasą wielkości bez względu na ich zajętość.
Towary będą jednoznacznie identyfikowane po symbolu towaru oraz partii – zgodne z systemem magazynowym podanej firmy. Kolejną możliwością jest identyfikowanie towarów tylko po symbolu towaru – w takim przypadku FIFO będzie realizowane w ramach aplikacji wg kolejności przyjęcia towarów do regałów.
Przy oknach dostępowych będą znajdowały się skanery kodów kreskowych zintegrowane z regałami.
Komunikacja z regałami Lean Lift odbywa się za pomocą TCP/IP. Aplikacja obsługiwać będzie również skaner kodów kreskowych za pomocą którego możliwe będzie wprowadzanie niektórych danych np. nr towaru.
W przypadku braku możliwości dostarczenia lub zmagazynowania półki (niewłaściwe ułożenie towarów, przepełnienie regału, inny błąd sprzętowy), operator otrzyma możliwość poprawy ułożenia towarów, a w razie niepowodzenia aktualne wykonywane zadanie zostanie przerwane i zwrócone ze statusem wykonania – błąd – do systemu magazynowego. Użytkownik otrzyma odpowiedni komunikat o wystąpieniu problemu. Dopuszczalne znaki na wyświetlaczu LCD to tylko duże litery i brak polskich znaków. Aplikacja umożliwia prace na wielu stanowiskach z wykorzystaniem wspólnej bazy danych.
Do tej pory, po okresie ponad 10-cio letniego funkcjonowania firmy ISL dokonaliśmy szeregu integracji z takimi systemami jak SAP, Axapta, BaaN i inne..
Co do czasu integracji, istnieją gotowe rozwiązania i protokoły wymiany danych i wtedy system jest jak plug’n play, ale są też przykłady, ze wymagane są specjalne dane zbierane z systemu regałów co wymaga ustalenia specyfikacji i napisania czasami nowych interfejsów. W większości jednak przykładów, zew. systemy ERP/WMS są przygotowane na wymianę danych z urządzeniami takie jak regały automatyczne i integracja przebiega bardzo sprawnie często w oparciu o dostarczane przez producenta narzędzia informatyczne i zakres funkcjonalności regału, który akurat w przypadku regalu Lean-Lift jest bardzo bogaty.
Chicago, rok 1932. Parking na samochody oparty o system paternoster.
Dziękujemy za wysłanie wiadomości.
Nasi specjaliści skontaktują się z Tobą tak szybko, jak to będzie możliwe. Prosimy jeszcze o odpowiedź na jedno pytanie. Tobie zajmie to tylko 10 sekund, a nam ułatwi pracę w przyszłości.
ANKIETA