Facebook Youtube Szybki kontakt

Salony samochodowe – jak zwiększyć wydajność serwisów samochodowych

Redukcja powierzchni składowania o 80% i znaczna oszczędność czasu pracy

Nowoczesne regały automatyczne są odpowiedzią na większość problemów magazynowych, z którymi borykają się salony samochodowe, a w szczególności punkty serwisowe. Unikalna konstrukcja regałów pozwala bowiem na odzyskanie do 80% powierzchni, co w zauważalny sposób wpływa na redukcję kosztów eksploatacji salonów i ich lepszą organizację. Odzyskaną powierzchnię można bowiem przeznaczyć na stworzenie dodatkowego stanowiska obsługi i zwiększenie ilości diagnozowanych i serwisowanych samochodów. Regały automatyczne świetnie sprawdzają się w miejscach o niewielkiej powierzchni i trudno dostępnych, pozwalają także na odzyskanie miejsca przeznaczonego wcześniej na składowanie towarów o różnorodnych i nieregularnych gabarytach.

Case study: MAN DIESEL & TURBO

Kolejną niebagatelną korzyścią jest skrócenie czasu pracy, nierzadko nawet o 50%. Jest to możliwe dzięki automatyzacji procesu pobierania towarów, takich jak części zamienne, narzędzia, czy normalia, eliminacji pomyłek w kompletacji i szybkiemu wyszukiwaniu towaru. Automatyzacja procesu składowania pozwala zaoszczędzić czas przeznaczony na poszukiwanie niezbędnych części zamiennych czy narzędzi specjalistycznych. W regałach automatycznych wszystko znajduje się „pod ręką”.

Wydajne i proste zarządzanie stanami magazynowymi, bezpieczeństwo składowanych przedmiotów

Automatyczne regały Rotomat i Lean-Lift wyposażone są w nowoczesne oprogramowanie, które dzięki integracji z wewnętrznym systemem ERP salonu samochodowego pozwala na kontrolę stanów magazynowych w czasie rzeczywistym, szybkie wyszukiwanie części zamiennych i narzędzi, ustalenie priorytetów zamówień.

Jest to szczególnie istotne w przypadku punktów serwisowych, gdzie błyskawiczna i sprawna obsługa klientów ma charakter priorytetowy. Szybka identyfikacja i zabezpieczenie części zamiennych oraz narzędzi specjalistycznych jest niezbędne do wykonania naprawy serwisowej i efektywnej pracy serwisantów.

Regały automatyczne gwarantują pełne bezpieczeństwo składowanych elementów, zapewniając im ochronę przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, a także dostępem osób nieupoważnionych. Umożliwiają monitorowanie operacji pobierania przechowywanych materiałów i ograniczenie dostępu tylko dla osób uprawnionych. 

Automatyzacja magazynu części zamiennych i narzędziowni w serwisach samochodowych

Automatyzacja salonu samochodowego możliwa dzięki instalacji regałów automatycznych Rotomat i Lean-Lift generuje wymierne korzyści w przypadku składowania części zamiennych i narzędzi:  redukcja wykorzystywanej powierzchni i obniżenie kosztów eksploatacji, skrócenie czasu wyszukiwania towaru, bieżąca kontrola stanów magazynowych, rozwiązanie problemu braków kadrowych, sprawna i szybka obsługa klienta, zwiększenie efektywności działań serwisu samochodowego.

Rodzaje automatycznych systemów składowania i ich różnice

Wśród automatycznych systemów wysokiego składowania wybieranych najchętniej przez klientów z branży motoryzacyjnej, w tym salony samochodowe, znajdują się:

1. automatyczny regał karuzelowy Rotomat: działa w oparciu o zasadę „towar do człowieka”, na wzór pionowej karuzeli, dostarczając magazynowane towary wprost do rąk użytkownika. Rotomat polecany jest do składowania części zamiennych, narzędzi, normaliów i drobnych elementów.

2. automatyczny regał windowy Lean-Lift: działa na wzór windy, która dostarcza żądane towary do okna podawczego znajdującego się na wygodnej i ergonomicznej wysokości. Lean-Lift doskonale sprawdzi się w przypadku składowania towarów większych i cięższych, o nietypowych gabarytach. Optymalizuje procesy składowania towarów o nieregularnych kształtach, zajmujących dużo miejsca.

Case study: magazyn części zamiennych PORSCHE

Automatyczne systemy składowania Rotomat i Lean-Lift są doskonałym rozwiązaniem dla salonów samochodowych i serwisowych stawiających sobie za cel redukcję kosztów i wzrost wydajności pracy.

Wysoka jakość regałów automatycznych i wymierne korzyści wynikające z ich wdrożenia sprawiają, że jest to optymalne rozwiązanie umożliwiające udoskonalenie procesów magazynowania części zamiennych i narzędzi. Redukcja powierzchni składowania nawet o 80%, przyspieszenie procesów kompletacji do 50%, bieżący podgląd stanów magazynowych, a także wzrost bezpieczeństwa pracy i towaru to tylko nieliczne z argumentów przemawiających za unowocześnieniem procesu składowania i zautomatyzowaniem prac salonów i serwisów samochodowych.

magazyn-czesci-samochodowych
skla dowanie-czesci-samochodowych
magazyn-czesci-samochodowych
Zespół ISL
}
Nasi klienci

Newsletter

Wypełnij formularz, aby otrzymywać newsletter


„Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych, jest ISL Innowacyjne Systemy Logistyczne Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Skrajnej 3b, 31-331 Kraków. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne oraz że przysługują Państwu prawa dostępu do danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Państwa będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji usługi dostarczania newslettera i kontaktu handlowego, a jeśli udzielili Państwo określonych zgód – również na podstawie tych zgód i w celach w ich treści określonych. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Regulaminie i Polityce prywatności. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji pod adresem: info@isl.pl."

Poleć naszą stronę znajomemu

Dziękujemy

Strona została wysłana Twojemu znajomemu

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Nasi specjaliści skontaktują się z Tobą tak szybko, jak to będzie możliwe. Prosimy jeszcze o odpowiedź na jedno pytanie. Tobie zajmie to tylko 10 sekund, a nam ułatwi pracę w przyszłości.

ANKIETA